23 Haziran 2009 Salı

Microsoft'ta telefon devrimi

Microsoft Türkiye, telefonla klasik iletişimi ortadan kaldırdı. Onun yerine telefonu, faksı ve e-mail'i birleştiren birleşik iletişim (comunicator) sistemine geçti.

Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan Microsoft Türkiye Genel Müdürü Çağlayan Arkan, şu bilgileri verdi.

“Eskiden ofis telefonumuz, ev telefonumuz, mobil telefonumuz, faksımız ayrı ayrıydı. Bir de bu iletişim kanallarına kurumsal e-mail adreslerimiz, özel alanda da facebook, hotmail, yahoo gibi yeni adresler eklendi. Şirket olarak vizyonumuz tüm bu kanalları birleştirmek ve tek bir noktada toplamak. İster sabit ister mobil telefondan arayın, ister faks çekin ya da e-mail atın kişiye tek bir kanaldan hemen ulaşmak. Kurumsal anlamda biz bunu başardık. Beni ofisten arayın, Çin’de de olsam, seyahat halinde de olsam telefon bilgisayarımda çalacaktır. Faks da çekseniz, mail de atsanız comunicator sisteminde bu mesajlar bilgisayarıma hemen yansıyacaktır. Bu sistemle kişiler istemeleri halinde her durumda ve her yerde ulaşılabilir olabilecektir. Bizim telefonumuz artık bu bilgisayar. Hem de ücretsiz ve güvenli konuşma fırsatı yaratıyor. Bir örnek vermek gerekirse, ben son işe aldığım genel müdür yardımcısı arkadaşımızı bu sistemle konuşarak, hiç yüz yüze gelmeden işe aldım. Bu sistemle dünyadaki tüm Microsoft çalışanlarıyla konuşabiliyoruz.”

“İLETİŞİM VE SEYAHATTEN 220 MİLYON DOLAR TASARRUF SAĞLADIK”

Arkan, Microsoft Türkiye’nin dünya çapında örnek gösterilecek bir yönetim merkezine 6 ay önce taşındığını, binanın sahip olduğu teknolojik altyapının verimlilik artışı yanı sıra iletişimde de yüksek tasarruf şansı yarattığını belirterek “Bu sistemden sonra iletişim masraflarımız ve seyahat giderlerimiz altı ayda yüzde 50 düştü. Microsoft’un dünya genelinde bu sistemleri kullanarak sağladığı tasarruf ise 220 milyon dolara ulaştı. Bu tasarrufun 90 milyon doları telefon haberleşmesinden, 90 milyon doları seyahat harcamalarından ve 40 milyon doları da zaman tasarrufunun sağladığı verimlilikten geliyor. Her şirket bu modele dönerse iletişim ve seyahat harcamalarında çok ciddi bir tasarruf sağlanacaktır. Krizde fırsat işte bu. Yapacağınız yatırım bu. Bir banka müşterimizin yaptığı araştırmaya göre bu sistemin geriye dönüş oranı yüzde 500. Yani yapılan yatırım, maliyet yönetiminde beş kat bir fayda sağlıyor” diye konuştu.

BİR YIL NASIL GEÇTİ?

Microsoft’un mali yılının 30 Haziran’da sona ereceğini hatırlatan Arkan, geçen bir yıllık dönemi şu sözlerle değerlendirdi:

“Biz bu ay sonuyla mali yılımızı bitiriyoruz. Geçen bir yılda kurumsal müşteriler cephesinde büyümeye devam ettik. Farklı alt segmentlerde değişen oranlarda, yüzde 10-50 arasında büyüdük. Küçük işletmelerde büyüme oranı geçen yıl ile aynı kaldı. PC pazarında ise Türkiye’de geçen yıl toplam 3.6 milyon PC satıldı, bu yıl bu rakamın yüzde 25 düşüşle 2.6 milyon adete düşeceği hesaplanıyor.

Sektörün hedef tahmini bu yıl için 4.3 milyon PC’nin satılacağı yönündeydi. Microsoft’un PC pazarındaki işleri de, doğal olarak pazardaki küçülme oranında oldu. Küçülen pazarda rakamları büyütmek, ciroları arttırmak kolay değil. Fakat biz böyle dönemlerde firmalara pazar payına yoğunlaşmalarını ve rekabetle yeni pazar payı almaya odaklanmalarını tavsiye ediyoruz. O yüzden biz de Microsoft olarak küçülen pazardan pazar payımızı büyüterek çıktık. Önemsediğimiz, stratejik ve kritik alanlarda pazar payı olarak tamamen başarılı bir yıl geçirdik”
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...