18 Haziran 2011 Cumartesi

MediaCat Dergisi tarafından bu yıl 6.’sı düzenlenecek olan Felis Ödülleri


MediaCat Dergisi tarafından bu yıl 6.’sı düzenlenecek olan Felis Ödülleri medya dünyasındaki hızlı değişimlere ayak uydurmak amacıyla yenilendi. Bundan sonra En İyi Ürün yerleştirme Kullanımı, En İyi Sosyal Medya Kullanımı ve En İyi Özel Etkinlik ve Canlı Reklam Kullanımı gibi kategoriler başta olmak üzere yeni bir çok kategoride ödüller verilecek.
Mediacat Dergisi tarafından yılın en iyi medya planlama fikirlerini ve stratejilerini ödüllendirmek amacıyla düzenlenen Felis Ödüllerinin altıncısı bu yıl yenilenmiş olarak düzenlenecek. Medya dünyasındaki hızlı değişimlere ayak uydurmak amacıyla yapılan yenileme çalışmaları kapsamında varolan bazı kategoriler değiştirilirken, yeni kategoriler de eklendi.
Dijital alanda gerçekleşen hızlı dönüşümü göz önünde bulundurularak bundan sonra En İyi Online Reklam Kullanımı, En İyi Sosyal Medya Kullanımı ve En İyi Mobil Medya Kullanımı kategorilerinde de başvuru kabul edilmesine karar verildi.

Felis Ödülleri’nde bu yıl ilk defa En İyi Tüketiciyle Bağ Kurma Kategorisinde başvurular kabul edilecek. Bu kategoride ödül verilirken markaların mesajlarını tüketiciye iletmekten çekinmemeleri, onlarla interaktif bir ilişki kurmaları ve tüketicileri marka iletişiminin bir parçası yapma çalışmaları dikkate alınacak.

Felis Ödülleri, Yeni RTÜK Kanununun yürürlüğe girmesiyle markalara geniş kitlelere erişme konusunda yeni bir yol açan ve ajanslara da yaratıcılıklarını sınamaları için yeni bir kulvar sunan ürün yerleştirme alanında başarılı çalışmaları ödüllendirmek için En İyi Ürün Yerleştirme Kullanımı kategorisini açtı.

Belli sektörlerde yaratıcı medya fikirlerinin daha çok kullanılması ve aynı sektörden başvuran işlerin çoğalması nedeniyle Felis Ödülleri’ne FMCG, gıda-içecek, otomotiv, finans, iletişim-telekom gibi sektörel kategoriler eklendi.

Yeni eklenen kategorilerin yanı sıra Felis Ödülleri’nde Açıkhava kategorisinde bazı değişikler yapıldı. Bundan sonra yarışmada En İyi Açıkhava/Out-of-Home Medya Kullanımı, En İyi Instore/Indoor Medya Kullanımı, En İyi Ambiant Medya Kullanımı, En İyi Özel Etkinlik (Event Marketing) ve Canlı Reklam Kullanımı ile En İyi Digital Signage Medya Kullanımı olmak üzere beş ayrı kategoride ödül verilecek.

Felis Ödülleri başvuruları bu yıl 27 Haziran- 15 Temmuz tarihleri arasında kabul edecek. Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyi http://www.mediacatonline.com adresinden alabilirsiniz. Revize edilen ve yenilenen kategorilerle beraber bu yıl Felis Ödülleri’nde toplam 37 kategoride ödül verilecek. Bu yıl ödül verilecek Felis Ödülleri Kategorileri şöyle:

(Yeni eklenen kategoriler koyuyla belirtilmiştir.)
Mecra Kategorileri
01. En İyi Televizyon Medya Kullanımı
02. En İyi Ürün Yerleştirme Kullanımı: Bu kategoriye, geleneksel reklamcılık yöntemlerinin ötesine geçerek, markanın değerini ve konumunu geliştiren ve içerik üretimini faydalı hale getiren örnekler başvurmalıdır. Örnek: Bir ürünü kusursuz bir şekilde televizyon programına entegre etme veya reklamveren destekli programlar…
03. En İyi Gazete Medya Kullanımı
04. En İyi Dergi Medya Kullanımı
05. En İyi Sinema Medya Kullanımı
06. En İyi Açıkhava/Out-of-Home Medya Kullanımı: Sadece geleneksel billboard’lar veya poster alanlarının kullanımı, standart reklam yerlerinin kullanıldığı otobüs durakları ve ulaşım reklamcılığı
07. En İyi Instore/Indoor Medya Kullanımı
08. En İyi Ambiant Medya Kullanımı: Bu kategoriye, çok büyük mekanlarda, üç boyutlu ve standart bir şekli olmayan mekanlarda, bilet turnikeleri, yer zeminleri ve diğer dış mekanlarda yapılan uygulamalar, bina giydirmeleri veya sokak mobilyaları gibi alan kullanımları aday gösterilmelidir.
09. En İyi Digital Signage Medya Kullanımı
10. En İyi Radyo Medya Kullanımı
11. En İyi Yeni Medya Kullanımı
12. En İyi Çoklu Medya Kullanımı
13. En İyi Doğrudan Pazarlama Kullanımı
14. En İyi Sponsorluk Kullanımı
15. En İyi Özel Etkinlik (Event Marketing) ve Canlı Reklam Kullanımı
16. En İyi Yerel Medya Kullanımı
17. En İyi Tüketiciyle Bağ Kurma ‘Consumer Engagement’ Kullanımı
Bu kategoride; tüketici katılımıyla, yeni teknolojiler kullanarak veya belirli hedef kitleyi aktif olarak meşgul eden kişiselleşmiş iletişimi kullanarak, markayla birey arasında benzersiz bir etkileşiminin olduğu gösterilmelidir.

Dijital Medya Kategorileri
18. En İyi Online Reklam Kullanımı
19. En İyi Sosyal Medya Kullanımı
20. En İyi Mobil Medya Kullanımı

Hedef Kitle Kategorileri
Bu kategorilerdeki katılımlar kullanılan mecralar dikkate alınmadan sadece hedef kitle açısından ve hedef kitle ile iletişimde medya fikrinin yaratıcılığı ve etkililiği açısından değerlendirilir.
01. Gençlik (18 yaşına kadar)
02. Genç Yetişkinler (18-34 yaş arası)
03. Tüm Yetişkinler
04. Erkekler
05. Kadınlar
06. Özel Hedef Kitleler (Emekliler, öğretmenler, üst gelir grubu gibi niş segmentler)
07. Ticari İletişim (Business-to-business)
08. Kamu Yararı (kâr amacı taşımayan dernekler, yardım kuruluşları, bağış kampanyaları vesaire)

Sektörel Kategoriler
01. FMCG
02. Gıda ve İçecek
03. Otomotiv
04. Finans
05. İletişim-Telekom: İnternet sağlayıcıları, GSM operatörleri, telefon markaları
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...